• Aprílový kabaret – židovský
  • Mistr a Markétka
  • CAMP Q
  • Ticho, nahrává se!
  • Den Opričníka
  • Morčata
  • Tygří výběr
  • Poincarého domněnka
  • Soudný den
  • Synáčci
  • Deník 1959-1974
  • ANTICKÁ ŠTVANICE 2018: KONEC FAIDRY/PROSEBNICE
  • Antická Štvanice 2016
  • GOLEM Štvanice
  • Vořezávátka
  • Ostrov, kde rostou housle
  • SVAŤÁK Štvanice – III. ročník
  • Explosis
  • Aprílový kabaret: matematický
  • SVAŤÁK Štvanice
  • Krabat
  • Zápal
  • SVAŤÁK Štvanice – II. ročník
  • Vij
  • Aprílový kabaret: provozní
  • Tváří v tvář: Chrám hokeje
  • Ovidius: Orfeus
  • PUNK ROCK
  • Otcizení
  • Ostrov, kde rostou housle
  • Explosis
  • SVAŤÁK Štvanice
  • Poincarého domněnka
  • Deník 1959-1974
  • GOLEM Štvanice
  • Krabat
  • Zápal
  • Vij
  • Otcizení
  • PUNK ROCK
  • Den Opričníka
  • Morčata
  • Soudný den
  • Antická Štvanice 2016
  • SVAŤÁK Štvanice – II. ročník
  • Ticho, nahrává se!
  • Synáčci
  • SVAŤÁK Štvanice – III. ročník
  • Aprílový kabaret: matematický
  • Ovidius: Orfeus
  • Tygří výběr
  • Vořezávátka
  • Aprílový kabaret – židovský
  • Aprílový kabaret: provozní
  • Tváří v tvář: Chrám hokeje
  • CAMP Q
  • ANTICKÁ ŠTVANICE 2018: KONEC FAIDRY/PROSEBNICE
  • Mistr a Markétka
  • Marie Nováková

    Krabat

    legenda o čarodějově učni

    REŽIE A DRAMATURGIEIvo Kristián Kubák, Marie Nováková
    ASISTENT REŽIESylvie Rubenová

    KOSTÝMYPetr Novák

    HUDBAPetr Filák

    LIGHT DESIGNJan Novák

    SOUND DESIGNLenka Krsová

    HRAJÍMatěj Nechvátal, Norbert Žid, Jonáš Špaček, Johana Schmidtmajerová, Filip Šebšajevič, Matěj Anděl, Filip Kaňkovský, Aleš Bílík, Martin Hýča, Karel Heřmánek, Michal Balcar, Marek Mikulášek, Igor Holas, Marie Švestková


    Hra Marie Novákové, Krabat, vychází z lužickosrbských legend z přelomu 17. a 18. století, které literárně zpracovali např. Otfried Preussler nebo Jurij Brezan. Byla napsána pro konkrétní herecký soubor a konkrétní prostor – mlýn ve Zlaté Koruně.

    Text se zabývá temnými tématy příběhu o sirotku Krabatovi, který se zapletl s černou magií. Manipulace, strach, šikana, komunita, bezmoc. Pohádkovost se zde objeví jen v náznacích. Důležitá je hierarchie ve mlýně, ve světě, v kosmu. Stárek je víc než učedník, mistr je víc než žák, dábel je víc než mistr a láska je víc než ďábel.


    Mlýn ve Zlaté Koruně je stavení sálající kouzlem. Nechceme jeho prostory znásilňovat a udělat si z něj jen jeviště pro jakýkoli kus. Chceme jej využít, splynout s ním, stát se plně jeho součástí díky příběhu černého mlynáře a jeho chasy. Přizvat ke spolupráci místní přátele a probudit síly mlýna k životu. Jedinečný zlatokorunský klášter tyčící se za zdí mlýnského dvora, na němž se odehraje téměř celá inscenace, je duchovním rozměrem, božím okem, které z dálky hledí na hříchy páchané lidmi.


    Délka představení70 minut

    Premiéra8. srpna 2010, Zlatá Koruna