• Den Opričníka
  • Tygří výběr
  • Poincarého domněnka
  • Soudný den
  • Deník 1959-1974
  • Antická Štvanice 2016
  • GOLEM Štvanice
  • SVAŤÁK Štvanice – III. ročník
  • Explosis
  • Aprílový kabaret: matematický
  • SVAŤÁK Štvanice
  • Krabat
  • Zápal
  • SVAŤÁK Štvanice – II. ročník
  • Vij
  • Ovidius: Orfeus
  • PUNK ROCK
  • Otcizení
  • Explosis
  • SVAŤÁK Štvanice
  • Poincarého domněnka
  • Deník 1959-1974
  • GOLEM Štvanice
  • Krabat
  • Zápal
  • Vij
  • Otcizení
  • PUNK ROCK
  • Den Opričníka
  • Soudný den
  • Antická Štvanice 2016
  • SVAŤÁK Štvanice – II. ročník
  • SVAŤÁK Štvanice – III. ročník
  • Aprílový kabaret: matematický
  • Ovidius: Orfeus
  • Tygří výběr
  • Simon Stephens

    PUNK ROCK

    Sociologická noční můra.

    překladIvo Kristián Kubák a Marie Nováková
    režieIvo Kristián Kubák
    dramaturgieMarie Nováková
    asistent režieRadka Josková
    scénografieOlga Macutkevič
    kostýmní spolupráceHelena Tavelová
    spolupráce na překladuJulek Neumann, Eva Spoustová

    hrajíMatěj Anděl, Michal Balcar, Aleš Bílík, Jordan Haj Hossein, Karel Heřmánek, Martin Hýča, Eva Josefíková, Filip Kaňkovský, Nikol Kouklová, Matěj Nechvátal, Marie Poulová, Kristina Sitková, Filip Šebšajevič, Josef Vaverka, Ivo Sedláček


    Dospívali. Izolovali se. Hráli si. Zahrávali si. Báli se. Pic.

    1989 Montreal (Kanada), 1994 Aarhus (Dánsko), 1996 Dublane (Velká Británie), 1996 San Diego (Spojené státy americké), 1997 Paducah (Spojené státy americké), 1999 Littleton (Spojené státy americké), 2002 Erfurt (Německo), 2002 Grundy (Spojené státy americké), 2007 Blacksburg (Spojené státy americké), 2008 Baton Rouge (Spojené státy americké), 2008 Kauhajoki (Finsko), 2009 Baku (Azerbajdžán), 2009 Winnenden (Německo), 2010 Huntsville (Spojené státy americké), 2011 Rio de Janeiro (Brazílie), 2011 San Jose (Spojené státy americké), 2012 Chardon (Spojené státy americké).

    Chcete vědět, proč se to stalo?

    07:40, před výukou
    Narcistní porucha osobnosti a disociální porucha osobnosti a sebedestrukce a agresivní porucha osobnosti a chorobná bájivost a emočně nestabilní porucha osobnosti a nihilista génius a automat jako osobnost.

    09:40, velká přestávka
    Potřebu šikanovat nevyvolává jen nervozita a nesouznění, ale i příznivá situace ve skupině, kdy spolužáci tráví mnoho času společně a vytváří tak hlubší vztahy – ke zvládnutí své nejistoty či přežití nudného programu, nutkavě vymýšlejí a rychle přitvrzují “zábavu” na úkor nejzranitelnějšího člena skupiny.

    10:45, přestávka
    Ten, který se snaží uškodit, dokazuje v podstatě jen to, že sám prohrál.
    Kdo vyvolává v ostatních nejistotu, dělá to jen pro to, aby si zvedl sebevědomí.
    Čím větší tlak, napětí, prázdnost či nudu šikanující pociťuje, tím více se jeho útoky brutalizují.

    12:35, malá přestávka
    Teorie obecného napětí rozděluje napětí na tři hlavní druhy: první vychází z neúspěchu při získávání pozitivně hodnocených cílů, druhý je důsledkem odmítnutí nebo odebrání dříve dosažených úspěchů, třetí vyvstává z vystavení studenta negativním stimulům.

    13:25, malá přestávka
    Typický pachatel se cítí sám a izolován. Je popisován jako vyzáblý, boubelatý nebo nemající maskulinní charakteristiky, jež podporují respekt ve škole.
    Velmi slabě skóruje na dvou podstatných maskulinních indikátorech: exceluje spíše na akademické půdě než v atletických výkonech nebo pochází ze slabšího ekonomického prostředí.

    14:15, po výuce
    Narcistní porucha osobnosti své společenství rozbije, možnost budoucnosti zkratuje, společnost utrpí šok. Má na tom ale lví podíl ona sama, a proto projevuje tomu, kdo ji destruoval, soucit.

    Sociologická sonda.
    Co doktor, to muzikant.
    Co píseň, to diagnóza.
    Bolest.


    Délka představení140 minut

    Premiéra3. dubna 2012, Divadlo Disk