• Aprílový kabaret – židovský
  • Den Opričníka
  • Tygří výběr
  • Poincarého domněnka
  • Soudný den
  • Deník 1959-1974
  • Antická Štvanice 2016
  • GOLEM Štvanice
  • SVAŤÁK Štvanice – III. ročník
  • Explosis
  • Aprílový kabaret: matematický
  • SVAŤÁK Štvanice
  • Krabat
  • Zápal
  • SVAŤÁK Štvanice – II. ročník
  • Vij
  • Ovidius: Orfeus
  • PUNK ROCK
  • Otcizení
  • Explosis
  • SVAŤÁK Štvanice
  • Poincarého domněnka
  • Deník 1959-1974
  • GOLEM Štvanice
  • Krabat
  • Zápal
  • Vij
  • Otcizení
  • PUNK ROCK
  • Den Opričníka
  • Soudný den
  • Antická Štvanice 2016
  • SVAŤÁK Štvanice – II. ročník
  • SVAŤÁK Štvanice – III. ročník
  • Aprílový kabaret: matematický
  • Ovidius: Orfeus
  • Tygří výběr
  • Aprílový kabaret – židovský
  • Ödön von Horváth

    Soudný den

    Divadelní site-specific na Nákladovém nádraží Žižkov

    REŽIE A DRAMATURGIE Ivo Kristián Kubák, Marie Nováková

    PŘEKLADJarmila Hrubešová
    SCÉNA & KOSTÝMY Dorota Březinová

    HUDBA Myko

    HRAJÍMatěj Nechvátal, Natálie Drabiščáková, Matyáš Řezníček, Miloslav Mejzlík, Eva Burešová, Jáchym Kučera, Pavel Neškudla, Antonín Týmal, Anna Kratochvílová, Michal Lurie, Anežka Rusevová, Adam Vacula, Jiří Hajdyla, Milan Peroutka,


    Divadelní soubor Tygr v tísni ve spolupráci s Divadlem Letí uvádějí novou inscenaci Horváth na Nádraží. Inscenace nastudovaná speciálně pro prostory Nákladového nádraží Žižkov vychází z adaptace díla rakouského modernistického dramatika Ödöna von Horvátha (1901-1938) Soudný den.

    Příběh se odehrává na maloměstě. V hospodě a na nádraží se motají různé více či méně směšné postavičky, z nichž každá žije svůj ne úplně záviděníhodný život. Čas plyne pomalu  a vyplňuje se drby a čekáním na zpožděné vlaky. Tento líný provinční život přerve polibek mladé dcery hostinského Anny a přednosty stanice Tomáše Hudetze, který způsobí srážku dvou vlaků. Rozjede se kolotoč vyšetřování, popírání viny, usvědčování a osvobozování, prudkých změn veřejného mínění, předsudků a mučivých výčitek svědomí. Malebné sousedské vztahy se mění v ostražité, napjaté soužití. Ironická komedie se mění ve fatální tragedii.

    „Nepíši proti, ukazuji jenom…Nepíši však také nikdy pro, takže se může stát, že to vypadá jako proti. Existují jenom dvě věci, proti kterým píši, a to je hloupost a lež. A dvě, za něž se stavím, a to je rozum a upřímnost.
    “Ödön von Horváth

    Tvůrčí tým inscenace režisér Ivo Kristián Kubák a dramaturgyně Marie Nováková chtějí na Nákladovém nádraží Žižkov zasadit do nedivadelního prostoru pravidelné drama zpracované formou činoherního divadla. Oživit tak netradiční prostor tradiční formou. Vytvořit divadelní prostor s barem a jistým komfortem pro publikum a zároveň využít přirozené scénografie industriálního objektu.


    Premiéra22. května 2014, Nákladové nádraží Žižkov