• Aprílový kabaret – židovský
  • Mistr a Markétka
  • CAMP Q
  • Ticho, nahrává se!
  • Den Opričníka
  • Morčata
  • Tygří výběr
  • Poincarého domněnka
  • Soudný den
  • Synáčci
  • Deník 1959-1974
  • ANTICKÁ ŠTVANICE 2018: KONEC FAIDRY/PROSEBNICE
  • Antická Štvanice 2016
  • GOLEM Štvanice
  • Vořezávátka
  • Ostrov, kde rostou housle
  • SVAŤÁK Štvanice – III. ročník
  • Explosis
  • Aprílový kabaret: matematický
  • SVAŤÁK Štvanice
  • Krabat
  • Zápal
  • SVAŤÁK Štvanice – II. ročník
  • Vij
  • Aprílový kabaret: provozní
  • Tváří v tvář: Chrám hokeje
  • Ovidius: Orfeus
  • PUNK ROCK
  • Otcizení
  • Ostrov, kde rostou housle
  • Explosis
  • SVAŤÁK Štvanice
  • Poincarého domněnka
  • Deník 1959-1974
  • GOLEM Štvanice
  • Krabat
  • Zápal
  • Vij
  • Otcizení
  • PUNK ROCK
  • Den Opričníka
  • Morčata
  • Soudný den
  • Antická Štvanice 2016
  • SVAŤÁK Štvanice – II. ročník
  • Ticho, nahrává se!
  • Synáčci
  • SVAŤÁK Štvanice – III. ročník
  • Aprílový kabaret: matematický
  • Ovidius: Orfeus
  • Tygří výběr
  • Vořezávátka
  • Aprílový kabaret – židovský
  • Aprílový kabaret: provozní
  • Tváří v tvář: Chrám hokeje
  • CAMP Q
  • ANTICKÁ ŠTVANICE 2018: KONEC FAIDRY/PROSEBNICE
  • Mistr a Markétka
  • Gogol – Nováková

    Vij

    Requiem za čarodějku

    DRAMATIZACE, DRAMATUGIEMarie Nováková

    REŽIEIvo Kristián Kubák

    ASISTENT REŽIE, LIGHT DESIGNSylvie Rubenová

    SCÉNOGRAFIEPetr Novák

    ASISTENT SCÉNOGRAFIEAlena Pelantová

    HUDBAPetr Filák

    HLASOVÁ SPOLUPRÁCEEva Spoustová

    CHOREOGRAFIEHalka Třešňáková

    HRAJÍMatěj Anděl, Filip Šebšajevič, Michal Balcar, Anna Forstová, Filip Kaňkovský, Josef Vaverka, Matěj Nechvátal, Aleš Bílík, Jonáš Špaček, Kristina Sitková, Martin Hýča, Eva Josefíková, Igor Holas, Antonín Týmal


    Vij je příběh zápasu starých a nových hodnot. Novopečený teolog Choma Brut, který svou víru nebere příliš vážně a kněžskému řádu nerozumí, je pokoušen, poruší desatero, zabije, a tím na sebe přivolá síly starého pohanského náboženství. Jeho Bůh ho opustí. Ten starý, divoký, hrůzný a nebezpečný stav světa zvítězí nad novým.

    Text je analýzou hrůzy, ostrou kritikou církve a společnosti, zároveň ale modelovým příběhem s ponaučením, kde fungují pohádkové číselné principy, vystupují nadpřirozené bytosti, kouzlí se a straší, jen konec není šťastný.


    Díky vítězství Krabata na pohádkovém minifestivalu Vyšehrátek inscenaci Vij: requiem za čarodějku finančně a produkčně podpořilo Studio DAMÚZA.


    Délka představení70 minut

    Premiéra7. srpna 2011, Zlatá Koruna