• 1913
  • Krátká návštěva potěší
  • Antická Štvanice 2022: LYSISTRATA 2:0
  • Zlín
  • Juráček: Deník 1974-1989
  • Berlín Alexanderplatz
  • Špatné zprávy
  • Nebezpečí přetečení
  • 1913
  • Berlín Alexanderplatz
  • Krátká návštěva potěší
  • Juráček: Deník 1974-1989
  • Špatné zprávy
  • Antická Štvanice 2022: LYSISTRATA 2:0
  • Zlín
  • Nebezpečí přetečení
  • PRÁVĚ HRAJEME

    • DALŠÍ UVEDENÍ -
    • PODZIM 2023
    Juráček, Nováková

    Juráček: Deník 1974-1989

    Divadelní adaptace nově vydaných posledních deníků Pavla Juráčka. Zábavný čtyřportrét výjimečného génia a jeho osudových žen.

    Divadelní adaptace posledních deníků Pavla Juráčka, režiséra a scénáristy české filmové Nové vlny, které mapují jeho rozháraný život po zákazu tvorby a vyhazovu z barrandovských studií po roce 1968. Dobu setrvalého tlaku ministerstva vnitra po podepsání Charty 7. Nucenou emigraci do Mnichova a návrat zpět do vlasti bez možnosti tvořit a pracovat.
    Existencialistický čtyřportrét chorobného psavce, neustále o sobě pochybujícího a sebezpytujícího génia, jehož talent, fantazii a vůli k životu dusí příkazy, zákazy, cenzura, diktovaný vkus, nucená emigrace do cizího světa a vlastní lenost a rezignace. Ve světě normalizovaného Československa ani ve světě západoevropské metropole není Juráček schopen se zorientovat a uplatnit. Inscenace je výpovědí člověka, který zaplál a shořel
    na vrcholu sil.

     

    Ve chvíli světové slávy, ve chvíli, kdy natočil náročný velkofilm Případ pro začínajícího kata, do kterého investoval veškerou tvůrčí energii, ve chvíli, kdy se znovu oženil a narodil se mu syn, přijely tanky a život skončil. Začal pustnout, docházely mu vydělané peníze, vztahy se rozpadaly a malá naděje, že v emigraci začne svobodně psát se záhy rozplynula. Jednak proto, že chtěl zkrátka tvořit doma a jednak proto, že měl vysoké nároky na sebe sama a nemístné nároky na své spolupracovníky a zadavatele. Nedokázal se naučit řeč a adaptovat se v novém prostředí. Příběh Pavla Juráčka je také příspěvkem k příběhům českých emigrantů a jejich obtíží mimo vlast.

     

    Jediné, co Juráčkovi zůstalo, byly ženy, které dokázal jako „bývalý playboy z Violy“ svést i ve stavu nejhlubší krize a chudoby, a které měly tendenci jej zachraňovat, marně samozřejmě.
    Naštěstí si Juráček den co den psal obsáhlý, pregnantně formulovaný deník, který byl v době společenské izolace jeho nejlepším přítelem, svědkem duševní temnoty a stavu společnosti. Málokteré dílo tak nemilosrdně vypráví o životním krachu, bez katarze, ale zato s notnou dávkou černočerné ironie.

     

    Navazuje na inscenaci ranějších Juráčkových zápisků Deník 1959 – 1974, premiérovanou Tygrem v tísni v roce 2012.
    REŽIE A DRAMATURGIEIvo Kristián Kubák a Marie Nováková
    HUDBAJen Hovorka
    HRAJÍJiří Böhm, Tomáš Havlínek, Petr Šmíd, Marie Švestková

    VÝPRAVADominika Lippertová a Radka Josková

     

    V inscenaci se kouří a obsahuje vulgarismy, není proto vhodná pro mládež do 15 let.